tiistai 9. huhtikuuta 2013

Grit Cardio

Liikuntasuunnitelma muuttui eilen hieman - menin plyon sijasta Grit Cardioon, joka on myös tuollainen plyon tapainen tappotreeni. Cardiossa ei tosin ole mitään välineitä mukana (Plyossa on step-lauta ja 5 kg paino). Aivan ihana tunti. Punnerruksia oli jonkun verran, eikä ne ole kovin kivoja kovalla lattialla ilman pehmusteita, mutta toivottavasti polvet tottuu. Ei kuitenkaan mitenkään mahdottoman tuskainen. Puolituntisen treenin jälkeen oli taas oiken treenattu olo. Cardio siis myös (nimensä mukaisesti) todella aerobinen tunti. Juostaan, hypitään, punnerretaan, loikitaan, tehdään semmosta hyppy ylös-kyykky-hyppy punnerrusasentoon-punnerrus-hyppy ylös.. jne.. Todella tehokas tunti. Suosittelen kokeilemaan, jos on mahdollisuus jossain! Grit Cardiota mainostetaan myös Grit-sarjan parhaimmaksi rasvanpolttajaksi! :D

Ennen tuota cardiota olin juoksumatolla (ei ehkä ollut ihan hyvä idea, jalat olivat melko väsyt jo heti cardion lämmittelyjen jälkeen). Juoksin 5 km aikaan 37:30, eli 8 km/h vauhtia (7:30 min/km).

Käytättekö muuten muut juoksijat kumpaa nopeusasteikkoa? km/h vai min/km? Ite käytän mieluummin tota km/h, koska se on yleisempi asteikko nopeuteen ja siten "tietää" kuin nopeasti juoksee. Toisaalta juoksijat yleensä vissiin suosivat tuota min/km asteikkoa, mutta mä en vielä ole oppinut kovin hyvin käyttämään tuota. Mulle ei siis kerro kovin selvästi, että jos joku juoksee 7 min/km, että onko se nyt sit nopeaa vai ei. Täytyy aina muuttaa km/h asteikkoon, niin ymmärrän, että tuo 7 min/km on noin 8,6 km/h (eli mun mittapuussa ihan jees vauhti, ku ite juoksen noin 8 km/h).

1 kommentti:

 

Seuraa blogiani sähköpostilla