maanantai 11. heinäkuuta 2011

Ensimmäinen VHH-päivä

Kävin taas heti aamusta kokeilemassa painoani, ja yllätyin todella suuresti, koska lukemat näyttivät pelkästään vitosella alkavia. Ehkä pelkkä ajatus VHH-ruokavaliosta sai laihtumisen taas käyntiin? :D

Noh, tänään on kuitenkin ollut ensimmäinen kunnon VHH-päivä. Ja hyvin on mennyt. Aamulla söin smoothien, johon tuli omena, siemeniä, oliiviöljyä ja maitoa. Päivälliseksi söin porsaan uunifilettä (jonka jo viime viikolla tein, mutta vielä on hieman jäljellä) ja suolakurkkuja. Kävin vasta päivällisen jälkeen kaupassa, joten ei ollut oikein muita vihanneksia lihan kanssa. Kaupasta ostin todella ison kasan erilaisia vihanneksia ja ensimmäistä kertaa elämässäni ostin myös kesäkurpitsaa. Täytyy kokeilla millasta ruokaa siitä saa kokkailtua. Ostin myös ainekset kukkakaalimuussiin, jota meinaan huomenna kokeilla.

Nyt illalla tein vielä ison salaatin, johon laitoin raejuustoa, tonnikalaa, katkarapuja (hyvin vähän tosin), kurkkua, tomaattia, paprikaa, lehtisalaattia ja pari tl oliiviöljyä. Siitä on vielä hieman jäljellä, joten pärjään hyvin loppuillan sillä. Kokonaisuudessaan vain hieman reilu 1000 kcal, mikä on ihan liian vähän, mutta on taas ollut melko kuuma, joten ei ole ruoka maistunut. Hiilareita on vain 42 g, mikä on 17 % päivän kaloreista. Mielestäni todella hyvin, kun normaalisti hiilareita tulee noin 100 g päivässä. Rasvaa on 50% ja proteiineja 33 %. Kiloklubin mukaan proteiineja ei saisi olla yli 35 %, joten yritän pitää tuon proteiinien määrän todella lähellä tuota 35 %, niin pysyy kaikki pallot vihreinä.

Liikuntaa ei tänään ole tullut muuten kuin tuon kauppareissun yhteydessä. Kävin vähän kauempana isommassa kaupassa ja matkaa sinne on vaja kolme kilsaa. Kaupassa tuli pyörittyä todella kauan. Katselin pitkään eri siementen ravintoarvoja ja siinä samassa kohdassa oli soijarouhetta, jota suunnittelin ostavani ehkä seuraavalla kerralla, kunhan olen ensin netistä vähän katsellut, että miten sitä voi käyttää ja olisiko se parempaa kuin esim. jauheliha, jota soijarouheella usein korvataan. Olen itse kuitenkin kaikkiruokainen, joten ei ole mitään jauhelihaakaan vastaan, mutta tuota soijarouhettakin voisi joskus kokeilla. Taitaa olla ainakin hieman halvempaa kuin jauhelihan käyttö.

1 kommentti:

  1. Itse en edes mene vhh-ruokavaliolla, vaan sanotaanko enemmänkin hiilaritietoisesti, eli syön huoletta esim. ruisleipää jne. Mutta silti hiilarit pysyy päivittäin n. 100g paikkeilla joka on mulle hyvä. kiloklubi tosin herjaa aina liian isosta proteiinimääristä, mutta annan sen herjata, välittämättä siitä. Koska liikun niin paljon, niin tarviin sitä proteiiniakin (kuten hiilareitakin) välttämättä. Viime viikollakin aktiivista liikuntaa tuli yli 10h.

    soijarouhe on tosi hyvää, jos sen vaan muistaa maustaa hyvin!

    VastaaPoista

 

Seuraa blogiani sähköpostilla