torstai 28. maaliskuuta 2013

Punnituspäivä

Paino oli tänään 61,9 kg. Juuri ja juuri tuon ilkeän 62 kg alapuolella. Jes! Nyt toivottavasti myös pysyy siellä. Vaikka tuntuu, etten olisi ansainnut tätä 400g pudotusta, koska ainakin tiistai meni syömisten suhteen ihan penkin alle. Mutta tästä nyt vain suunta on alaspäin!

Eilen olin taas juoksemassa. Tuli juostua 8 km aikaan 58 min. Olin suunnitellut juoksevani taas tuon 12 km, mutta jotenkin sellaista mukavaa flowta ei tullut. Johtuen varmaan osittain siitä, että juoksin alkuun 1,5 km normaalisti ja rennosti ja tämän jälkeen kilsan verran melko reippaalla vauhdilla ja sitten kilsa hieman hitaammin ja taas nopeammin jne.. Tuo reippaampi osuus oli ilmeisesti sitten jo liian reipas, kun josain vaiheessa väsähti kunnolla. Jotenkin ihan kumma olo, kun on todella pettynyt itteensä, kun tuli juostua vain tuo 8 km. Vähän aikaa sitten tuo oli mun pisin lenkki. Huoh.

Nyt pitää alkaa kunnolla taas treenaamaan. Helsinki City Runiin on aikaa enää 5 viikkoa. Ensi viikosta eteenpäin on ehdottomasti tultava taas kolme juoksua viikossa. Suunnittelin, että seuraavat viisi viikkoa menisi tällaisella ohjelmalla:

ma: lyhyt juoksu + PLYO (hapenottokyvyn parantaminen)
ti: lepo
ke: pitkä, rauhallinen juoksu + venyttelytunti (lenkkien pidentäminen)
to: lepo
pe: aamupumppi
la: nopeampi, lyhyempi juoksu + venyttelytunti (lenkkien nopeuttaminen)
su: lepo (tai trigger point, hermopistehieronta)

Lepopäiviin voi mahdollisesti ottaa jotain kevyttä lihaskuntoa, jos on liikuntafiilis. Tiedän, että tuonne tulee ainakin viikonlopuille joitain muutoksia. Esim. la 13. päivä on spinning-maraton taas, johon meinasin osallistua. 3 h pyörän selässä saa korvata sen lauantain juoksun. Lisäksi 19. päivä todennäköisesti lähden Turkuun viikonlopuksi, joten sille viikolle pitää sitten tehdä joku oma suunnitelma, jotta tulisi kolme juoksukertaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Seuraa blogiani sähköpostilla