keskiviikko 28. marraskuuta 2012

Les Mills GRIT PLYO

Jos joku kaipaa oikein tehokasta ja rankkaa aerobista treeniä, niin otsikossa on vastaus. Olin ensimmäisen kerran kokeilemassa pyloa (plyoo, plyo:ta, plyoa.. miten se kirjotetaan??? :D ) viime torstaina, ja olin aivan kuollut jo ensimmäisen 10 minuutin jälkeen. Olen ihan varma, että mulla ainakin on erilaisia "kuntoja". Juoksukunto on ehkä ihan ok, en kuole heti. Spinning-kunto on samalla tavalla ihan ok.. mutta hyppykunto, se on ihan nollassa. 

Plyo on siis step-laudalla ja yhdellä 5 kg painolla tehtävä puolen tunnin treeni. Siinä hypitään laudalle ja yli ja juostaan ja hypitään painon kanssa ja punnerretaan ja hypitään lisää. Lisäksi step-lauta ei saa olla alimmalla tasolla, vaan jokaisella se on keskimmäisellä tasolla, koska osa biiseistä hypitään myös toisten laudoilla. 

Luin joku aika sitten, että parantaakseen kuntoa, on hyvä mennä kauas pois omalta mukavuusalueelta treenatessa. Plyon aikana tämä ainakin tuli tehtyä. Olen varma, että kroppani alkoi osoittaa mieltään tämän takia ja treenin jälkeen olikin kurkkuni kipeänoloinen ja hengitys todella raskas ja "rahisi ja vinkui". Kotiin päästyäni oli myös nenäni ihan tukossa (niin tukossa, etten siis saanut nenän kautta hengitettyä ollenkaan), eli flunssaa pukkasi. Toisaalta sitten kun olin illan ollut rauhassa ja syönyt vähän vitamiineja, niin nukkumaan mennessä ei nuhasta ollut enää tietoakaan. Sairastin siis yhden illan flunssan. Koskaan ikinä aikaisemmin en ole tällaista flunssaa potenut. Se tuli todella nopeasti ja lähti melkein yhtä nopeasti pois.

Päätin, että otan tuon plyon jokaviikkoiseksi treeniksi, vaikka se olikin ihan hirveä(n ihana). En tiedä mikä siinä niin paljon alkoi kiinnostamaan. Ehkä se hyppykunnon kehittäminen. :D

Vaa'asta oli patterit loppunut, joten aamupainoa en saanut mitattua. Pitää etsiä illalla uudet patterit tai käydä kaupasta ostamassa.

2 kommenttia:

  1. Tuossahan siis on kyse sellaisesta ilmiöstä, jossa keho tottuu rasitukseen, jota sille annetaan, jonka takia liikuntaohjelmaa tulisi muokata säännöllisin väliajoin, jotta kunto edelleen jatkaisi nousuaan :)

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa kyllä fiksummalta selitykseltä kun mun eri kuntotyypit. Aina sitä oppii jotain uutta! :)

    VastaaPoista

 

Seuraa blogiani sähköpostilla