keskiviikko 27. huhtikuuta 2011

Aamupaino ja treenisuunnitelma

Voi ei, viime viikosta +300g, eli tänä aamuna vaaka näytti 62.4 kg. :(

Nyt täytyy oikeasti ryhdistäytyä.. Vappu on tosin tulossa ja silloin tietää että tulee taas alkoholia menemään enemmän kuin pitäisi. Toisaalta vappupäivänä menen Miehen sukulaisten kanssa syömään vappuaterian, joten ei saisi kovin pahassa krapulassa olla. Ehkä se hieman hillitsee juomistani sitten vappuaattona.

Olen suunnitellut aloittavani joka aamuisen treenin. Ensin crosstrainerilla lämmittely ja sitten lihastreeni. Löysin jostain hyvän ohjeen kotona tehtävälle treenille, joka ei tarvitse mitään ylimääräisiä painoja tms.

1. Kyykky x15

  • kädet suoraan edessä
  • laskeudutaan hitaasti kyykkyyn siten, että polven kohdalle tulee 90 asteen kulma
  • noustaan hitaasti ylös

2. Penkkidippi x15

  • tuoli selän taakse, kädet tuolin päälle, jalat koukkuun
  • nostetaan ja lasketaan kroppaa käsien avulla
  • eli periaatteessa "punnerretaan väärin päin"

3. Etunojapunnerrus x15

  • normaali punnerrus

4. Selkälihasliike x10

  • vatsalleen lattialle pitkin pituutta (tai kädet niskan taakse)
  • kädet ja jalat yhtä aikaa ilmaan
  • (pieni pito ylhäällä halutessa)

5. Vatsarutistus x15

  • selinmakuulle, jalat koukkuun, kädet niskan taakse
  • nostetaan hartiat irti lattiasta ja rutistetaan vatsalihakset, pieni pito, lasku alas
  • uloshengitys ylos noustessa ja sisäänhengitys laskiessa

6. Hoover 20-30sek.

  • ollaan varpaiden ja käsivarsien varassa pelkästään (melkein kuin punnerrusasento, mutta kyynerpäästä sormiin on lattiassa kiinni)
  • koko kroppa suorana ja jännittyneenä
  • helpompi vaihtoehto on laittaa polvet lattiaan
  • vaikeutta saadaan nostamalla vuorotellen toinen jalka ylös lattiasta

Parin minuutin tauko (kannattaa juoda vettä) ja sama kierros uudelleen 2-6 kertaa.

Aloitamme myös Miehen kanssa lihaskuntoprojektin. Joka aamu tai ilta vatsalihakset, selkälihakset ja punnerrukset niin monta kuin pystyy. Ei mitään sarjoja vaan ekalla kerralla niin monta kuin pystyy. Ja tavoitteena on joskus saada kaikkia menemään kerralla 100 kpl. Voin tänne myös kirjata tuloksia, jos joitain kiinnostaa. Itse tosin suunnittelin tekeväni niin, että ekalla lihastreenikierroksella teen vatsat, selät ja punnerrukset tähän projektiin ja toisilla kierroksilla ehkä tuo suositeltu määrä tai sitten myös niin monta kuin jaksaa. Ja suunnittelin myös, että tämän aamutreenin teen aina tyhjällä vatsalla, joten toivottavasti myös rasvaa palaa paaaljon. :)

3 kommenttia:

  1. http://hundredpushups.com/index.html Tuolla ohjeet sataan punnerrukseen :)

    VastaaPoista
  2. oh, kiitos.. :)

    tää projekti on vähän jäänyt taka-alalle.. Ehkä joku päivä muistan aloittaa. :D

    VastaaPoista
  3. Very good information. Lucky me I ran across
    your blog by accident (stumbleupon). I have book-marked it for
    later!
    my web page - diets that work

    VastaaPoista

 

Seuraa blogiani sähköpostilla